{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
596 visninger | Oprettet:

Urinsten bekæmpet! {{forumTopicSubject}}

Yes! Sikken en god nyhed fra dyrlægen idag. Har igen været forbi med urinprøve fra Tinka i morges. Nyheden er, at den er helt fri for både struvit- og oxalsten smiley

Endelig! Efter et langt forløb siden november '20 med forsøg på at knuse stenene via foder. Prøvede først RC og Hills tørfoder til formålet (ST/OX) uden den store virkning. Så overgik vi til Virbac urology 1 (u1) i en periode, og det hele blev så meget bedre, at det blev ændret til 50/50 mellem Virbac u1 og u3. Den sidste har også noget imod nervøsitet i ingredienslisten. Under vejs i forløbet er der flyttet ny nabo ind med hund - og det var hun tydeligt stresset over. I forvejen havde naboen til den anden side fået ny hun sidste sommer - og det havde allerede stresset hende noget.

Med Virbac var vi der næsten, og alligevel ikke helt. For 3 uger siden var der markant forbedring, men for at få de sidste sten væk anbefalede dyrlægen Cystofan med 2 kapsler dagligt. Og idag viste det sig så, at være det helt rigtige for Tinka.

Fremover vil hun altid have tendens til tilbagefald med urinstenene.
Forebyggende fortsætter vi derfor med foderblandinger Virbac u1 + u3 (50/50) og 1 Cystofan kapsel dagligt. Jeg åbner kapslen og blander pulveret i ca. 1 tsk. sovs fra hendes vådfoder. Det har fungeret selv med 2 kapsler i smiley
Dygtig Tinka smiley

Vådfoderet er iøvrigt et kapitel for sig smiley
Hun er virkelig kræsen! Vil helst have rent kød som i Thrive, Schesir og den slags, men vi har skulle finde et struvit-diæt vådfoder som hun bryder sig om. Har prøvet specialfoder mod struvitsten fra RC, Hills og Specific. Hun kan ikke lide nogen af dem smiley
Har nu fundet frem til Pro Plan UR st/ox. Det går nogenlunde når jeg moser "kødbollerne" med en gaffel i sovsen smiley - men hun slikker nok mest sovsen ud af. Det kan virke skørt at give hende det så, men jeg vil gerne have hun får det ekstra væske. Godbidder får hun iøvrigt ingen af. Vi bruger bare tørfoderet i hendes Vippe-mus - det hygger hun fint med smiley

I forløbet har vi også fået Feliway i stikkontakten og der er indkøbt vand fontæne + Brita filterkande på anbefaling fra dyrlægen, så hun har kalkfrit vand smiley

Sikken en lang smørre... men I herinde er nok dem der bedst forstår, hvor bekymret man kan blive når katten er syg og det potentielt kan blive alvorligt.

Lige nu er jeg bare glad smiley
... og det er Tinka nok også smiley smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urinsten bekæmpet!
Kommentér på:
Urinsten bekæmpet!

Annonce